אבני יסוד בבניית אתר

יודע אם האתר שלנו רלוונטי לגולשים כי הוא עוקב אחר פעילות הגולשים באינטרנט – הוא יודע כמה זמן הם שוהים באתר, אילו מילות מפתח הובילו את הגולשים לאתר, בכמה עמודים צפו והאם מילאו טופס פניה או ביצעו רכישה.

כל זה נכון, אבל מצריך זמן מעקב של גוגל אחר פעילות הגולשים באתר שלנו.

איך אנחנו יכולים לעזור לגוגל להבין מיד עם עליית האתר בדיוק במה אנחנו עוסקים, לאילו מילות מפתח האתר רלווטי ומהם הנושאים בהם האתר עוסק?

את זה אנחנו יכולים לעשות על ידי כך שניתן לגוגל הרבה רמזים במקומות אותם הוא קורא בצורה הכי ברורה ומסודרת כדי לא להשאיר לו שום ספק.

את זה אנחנו יכולים לעשות באתר שנבנה בעזרת "אבני היסוד".

 

כל בית נבנה ע"י אבני יסוד. ללא אבני היסוד אין לבית את היסוד המתאים ואת החוזק המתאים ולכן צריך לבנות נכון את אבני היסוד

 

אבן יסוד ראשונה

בדיקת מילות המפתח המתאימות לבעל האתר ולגולשים המחפשים את מילות המפתח. אין צורך בקידום מילת מפתח שאף אחד לא מחפש לכן בעזרת האבן הראשונה נמצא את מילות המפתח המתאימים לגולש ולנו.

 

אבן יסוד שניה

לפני שנתחיל לבנות את האתר נמצא את שם הדומיין המתאים לאתר.

  • ניתן להחליט אם שם הדומיין יהיה בעברית (או שפה אחרת) עם סיומת com (בימים אלו מתחילה מכירה של שמות דומיין בעברית עם סיומת co.il) או שם באנגלית.
  • התאמה למדינה בה אנו רוצים לקדם את האתר
  • החלטה אם אנו רוצים שם דומיין לפי שם המותג או מילת מפתח או שילוב ביניהם.

אבן יסוד שלישית

אבן יסוד זאת אנו מדברים על שתי נקודות: שם הכפתור ו - URL ידידותי

 

שם כפתורי ניווט:

כפתורי בר הניווט הוא הדבר הראשון שגוגל קורא, ובדרך כלל גם הגולש – זה המקום לספר בצורה הברורה ביותר מהם הנושאים המרכזיים בהם עוסק האתר.

Friendly URL:

השם של כל עמוד ועמוד באתר – אין שום סיבה שיהיה בליל אותיות חסר משמעות – גוגל קורא אותו וצריך לנצל אותו כדי לספר לו במה עוסק העמוד ובאותה הזדמנות להקל קצת על העין של הגולש.

 

אבן יסוד רביעית

כותרת העמוד:

בחיפוש במנועי חיפוש נקבל שורה ראשונה מודגשת שהיא תיאור העמוד. חשיבות כותרת העמוד כחשיבות הכותרת של ספר. הכותרת נותן לנו את הנושא שבו העמוד מטפל. בגלל חשיבותו אנו צריכים לבדוק מספר נקודות:

  • לעשות שימוש במילות המפתח שחיפשו. אנו נשתמש בהם בחכמה כדי לספר לגוגל ועוד יותר חשוב לגולש, בצורה הכי ברורה במה העמוד עוסק, תוך שימוש במילות המפתח שאנו רוצים שיובילו אל האתר.
  • הכותרת שונה מדף אחד לשני באתר.
  • הכותרת צריכה להיות שונה מהתוצאות האחרות בעמוד בכדי לבלוט (גם מבחינת אורך וגם מבחינת הנעה לפעולה)
  • הכותרת יכולה לעזור גם במיתוג החברה ע"י הוספת שמה.

אבן יסוד חמישית

בתוצאת החיפוש במנועי חיפוש אנו מקבלים 2 שורות נוספות הנותנות תיאור רחב יותר על האתר. זאת אבל היסוד החמישית ונקראת תיאור או בלועזית דיסקריפשיין. למעשה במערכת ניהול התוכן (אם היא טובה) יש אפשרות להוסיף תיאור. את התיאור הגולש לא רואה באתר אבל מנועי החיפוש קוראים אותו ואם הוא מתאים הם גם יציגו אות באתר.

אנו צריכים בתיאור להתיחס בנקודות הבאות:

  • מושך שיווקית. יכול למשוך שיווקית אם עונה לצרכים של הגולש. אם נותן הנחה או אם נוגע בכאב של הגולש.
  • מכיל מילות מפתח רלבנטיות לגולש.
  • מתיחס לכך שלדף מסויים יגיעו גולשים מביטויים שונים.

אבן יסוד שישית

  • תוכן האתר:
    התוכן באתר הוא מאוד חשוב. לא ליפול למלכודת ש"הגולשים גם ככה לא קוראים..." הגולשים לא קוראים אם זה לא מעניין! אם התוכן מעניין ובנוי נכון ולא מייגע – הגולשים יקראו, וילמדו, ויפנימו ויישארו באתר יותר זמן. תוכן רלוונטי שנותן לגולש ערך מוסף ומכיל מילות מפתח שהובילו את הגולש אל העמוד – ילמדו את גוגל שהאתר אכן רלוונטי.
  • כותרות h1 ו h2:
    בעיתון יש כותרות? באתרי חדשות יש כותרות? גם באתר שלכם צריך כותרות ברורות שיגדירו במה עוסק כל עמוד ויבהירו הן לגוגל והן לגולש מה הם עומדים לקרוא.
    כותרת ראשית בכל דף - h1
    כותרת משנית
    נסמן ב - h2

אבן יסוד שביעית

קישורים בתוך האתר של מילות מילות מפתח המובילות לעמודים אחרים בתוך האתר כפי שנעשה בויקיפדיה.

  • יחזקו את אותם עמודים בעיני גוגל ויתנו להם משנה תוקף.
  • הטקסט עליו יהיה הקישור יהיה מילות מפתח.
  • חשוב בכל עמוד ועמוד לייצר קישורים בסוף העמוד שיחזירו לנושא הראשי אליו משתייך העמוד וכך יחזקו את הנושא הראשי.

אבן יסוד שמינית

קריאת טקסט בריפרוף. אבן יסוד חשובה מאוד. להסברים נוספים לגבי אבן זאת הנכם מוזמנים להתקשר אלינו ולקבל את שרותינו.

שלח


קישורים