אתר מותאם מנועי חיפוש

כולנו רוצים שיראו אותנו

כשאנחנו מעלים אתר לאוויר, יש לנו מטרה – קודם כל – שיראו את האתר, שייכנסו גולשים לאתר!

נכון, לכל אתר יש מטרות ויעדים משלו, אבל המטרה הזו היא גלובלית ונכונה לכל אתר ואתר.

הדרך העיקרית בה גולשים מגיעים לאתרים היא דרך מנועי החיפוש, ובעיקר (למעלה מ- 90%) דרך גוגל.

יש כל כך הרבה אתרים והתחרות באינטרנט בכל תחום היא אדירה – איך מגיעים לעמוד הראשון בגוגל?

 

מטפסים בסולם של גוגל

הכותרת היא "אתר מותאם מנועי חיפוש". אז מה, אנחנו בונים אתר בשביל גוגל?

התשובה היא – כן! ולו רק בגלל העובדה שגוגל פשוט מייצג את הגולשים.

גוגל לומד את האתרים באינטרנט ועוקב אחר פעילותם – הוא רואה אילו מילות חיפוש מכניסות גולשים לאילו אתרים, בכמה עמודים צופים הגולשים באתר ואיזה, כמה זמן נמצאים הגולשים באתר ובאילו עמודים ועוד.

בקצרה – גוגל בודק את הרלוונטיות של האתר לגולשים.

נקודת המוצא של גוגל היא פשוטה והגיונית – אם הגולשים נכנסו לאתר, היו בו הרבה, דפדפו בעמודים השונים – סימן שהאתר היה רלוונטי למילת החיפוש אותה הקלידו, האתר היה מעניין, נתן להם תוכן וערך מוסף – סימן שהאתר טוב וצריך לקדם.

כלומר – כשרוצים לבנות אתר מותאם מנוע חיפוש – אנחנו בעצם בונים אתר מותאם לגולשים!!

 

מה צריך להיות באתר רלוונטי?

כמובן שבעוד אנו בונים אתר רלוונטי לגולשים עלינו לזכור גם את האופן בו גוגל קורא את האתר כדי להקל עליו ולאפשר לו להבין בצורה הטובה ביותר במה האתר עוסק.

יש חשיבות גדולה למספר פרמטרים באתר:

- מבנה האתר

- בחירת מילות מפתח ושילובן באתר

- תוכן באתר

- קישורים באתר – בתוכו ומחוצה לו

אך לפני כן, יש צורך בשלב מקדים בו יש לנתח את העסק עצמו ומה הן המטרות שהוא רוצה להשיג דרך האתר כדי להציג אותן באופן הנכון ביותר והרלוונטי ביותר באתר.

שלח


קישורים