דף הבית  > מאמרים > קידום ושיווק אתרים > טעויות ששום מקדם אתרים לא יעשה

טעויות ששום מקדם אתרים לא יעשה

לפני תחילת הטיעונים ברצוני להעלות שאלה חשובה להבנה.

מה רוצה גוגל בתוצאות החיפוש שלו?

גוגל, כנראה בגלל שהוא תוכנה ולא בן אדם, לא רוצה כלום.
גוגל רוצה לדעת למה אתם התכוונתם בחיפוש שלכם לתת לכם את התוצאה המתאימה עבורכם.

מה שאומר שאתם קובעים מה יופיע בתוצאות חיפוש.

כן אני מתכוון לכך שאתם קובעים ולא גוגל - למאמר בנושא קידום אתרים בגוגל - "הסוד"

 

קראו בעיון את מה שאסור לעשות ומתוך זה תדעו מה מותר לעשות

  1. זאת טעות לתת את אותה הכותרת לכל דפי האתר. 
    כותרת האתר היא חשובה מאוד היות והיא הדבר הראשון שהלקוח שלך רואה בתוצאות החיפוש הכותרת מסבירה על מה הדף מדבר וכל דף שונה מהשני. 
    לכן לכל דף מגיעה כותרת שלה.
     
  2. דחיסת מילות מפתח בתוכן.
    פעם חשבו שזה נכון לעשות זאת וגוגל סופר את מספר הפעמים שמילת המפתח מופיעה. 
    לדוגמא אם "מקדם אתרים" יכתוב כך על עצמו באתר:
    "מקדם אתרים הוא אדם שמקדם אתרים עבור עצמו ועבור אחרים.
    קידום אתרים מיועד לקדם אתרים במנוע חיפוש....."
    אחרי המשפט הלא ידידותי למשתמש הייתם בורחים.
    גוגל למד לזהות משפט "מסורבל" כזה ועשוי לזרוק את האתר למקומות נמוכים. 
    יותר גרוע, הוא עלול להעניש את האתר ולמחוק את הדף מהאינדקס שלו.
    לכן מה שצריך לעשות הוא: לכתוב בצורה שתמשוך את הלקוחות לקרוא.
  3. URL פגום (כתובת הדף)
    אסור שיהיה דבר כזה.
    כנסו לגוגל לכלי ניהול האתרים ובדקו האם יש דבר כזה.
    אם יש לכם כזה ואתם לא יודעים לטפל בו התקשרו למנהל האתר שיעשה זאת. 
  4. sitemap - מקדם אתרים לא יעשה מפת אתר עם לינקים שבורים.
    ראשית מה זה מפת אתר?
    מפת אתר הוא קובץ שנמצא בשרת ובו רשומים כל דפי האתר בצורה קלה וברורה למנועי חיפוש. מפת אתר מיועדת להקל על מנועי חיפוש להכיר את האתר ומבנהו. 
          
  5. מקדם לא יעלה דף באתר עם תמונות בלבד
    בכול דף אתר רצוי שיהיו גם תמונות. תמונה מושכת לקרוא,
    תמונה גורמת לרצון לקרוא,
    תמונה מעבירה מסר (תמונה שווה 1000 מילים),
    ועוד סיבות להכניס תמונות אבל:
    שום מנוע חיפוש לא יכול לקרוא תמונות.
    לכל דף צריך לפחות 250 עד 350 מילים בכדי להסביר את הנושא בדף זה.
  6. מקדמי אתרים לא יבנו אתר בלי קישורים לדפים אחרים
    ל 95% מנושאי החיפוש בגוגל אתר ויקיפדיה יופיע בעמוד הראשון של התוצאות, מרביתם במקום ראשון.
    פתחו את ויקיפדיה וראו איך היא בנויה:
    כל ערך נותן לינקים לדפים אחרים בתוך האתר ולאתרים חיצוניים.
    כל דף באתר העסקי שלכם צריך לקשר לדפים אחרים באתר.
    האתר יהיה הרבה יותר טוב לגולשים שיכולים לעבור בין דפי האתר.
    כאשר מגיעים לנושא שמעניין את הגולש - יש לו דף נוסף שמפרט את הנושא.
  7. תמונות באתר לא יוכנסו, ע"י שום מקדם שפוי, ללא תיאור ו ALT.
    החשיבות הינה ענקית.
    גוגל לא יודע לקרוא את התמונה ולזהות בתמונה שהתמונה היא "ילדה יפה"
    או "שקיעה מקסימה" אתם חייבים להסביר לגוגל.
    בנוסף יש ערכים שבם תמונות חשובות ללקוחות.
    לדוגמא: "שמלות כלה", "שקיעה", "תיק עזרה ראשונה" "אופנת חורף" 
    ועוד ועוד ביטויים רבים חלק מתוך התוצאות בגוגל יופיעו תמונות.
    בכדי להגדיל את הסיכויים להצגת התמונות שלכם רצוי להוסיף את התיאור וה ALT.
  8. מקדם אתרים אמיתי לא יעשה שימוש בתג של מילות מפתח
    בתחילת דרכם של מנועי החיפוש הם השתמשו במילות המפתח בכדי להבין את האתר.
    כתוצאה מכך אתרים עשו שימוש רחב בתג של מילות המפתח. 
    הדבר גרם לעיוותים רבים ולשימוש מופרז במילות המפתח.
    לפני מספר שנים יצאה הודעה מגוגל שהם לא משתמשים יותר בתג הזה ושהוא מיותר.
    סיבה נוספת שעדיף שלא להשתמש במילות מפתח היא שהצגתם נותן כלי בידי המתחרים לבדוק במה אתם מבצעים קידום.
  9. אתר בנוי בפלאש
    אין חולקים על זה שאתרים הבנויים בפלאש הם יפים.
    כל מקדם אתרים שפוי ירחק מבניה של אתר בפלאש.
    זה יפה, זה מושך, זה עושה דברים טובים אבל זה לא מותאם למנועי חיפוש
    מנועי חיפוש לא יודעים לקרוא אותו ולכן אין אפשרות לקדם אותו. 
    גם מכשירים סלולאריים של חברת אפל לא מציגים את הפלאש - אפשר להשתמש בטכנולוגיה חדשה HTML 5 בכדי ליצור אפקטים
  10. כותרות לדף ולפסקאות המשנה (H1,H2,H3...) 
    שום מקדם אתרים לא יתעלם מהכנסת כותרות וכותרות משנה.
    H1 - תהיה הכותרת הראשית של דף הבית. בדף תהייה כותרת אחת בלבד
    H2 - תהיה כותרת משנה לכותרת הראשי - ניתן להוסיף מספר כותרות H2.
    H3 - כותרת משנית ל H2 גם כותרת זאת יכולה להופיע מספר פעמים.
    בניית האתר עם כותרות וכותרות משנה תסביר לגוגל על מה הדף מדבר,
    מה הנושאים העיקריים והנושאים המשניים שבו.
    והחשוב יותר תסביר ללקוח שלך את הנושא. 

 לעזרה בקידום האתר ניתן לפנות ל"דעת נט" 09-7678899 או להרשם בצור קשר לקבלת עדכונים.

שלח


קישורים