מחקר שוק ואפיון אתר

 

בבואנו לבנות אתר שאנו רוצים שיהיה רלוונטי לגולש וניתן יהיה לקדם אותו ביתר קלות בגוגל,

עלינו להתחיל למעשה ממש מההתחלה.

תהליך קידום אתרים מתחיל כבר עם הרעיון הראשוני להקים אתר אינטרנט.

יש לגשת לבניית אתר כפי שניגשים לשיווק מוצר חדש – לבצע ניתוח מעמיק של המוצר או השירות אותו אנו משווקים באתר, של השוק בו הוא פועל, של המתחרים.

כמובן – יש להתמקד בשוק האינטרנטי של המוצר או השירות – מה עושים התחרים באינטרנט, כמה מתחרים יש, האם יש פורטלים או אתרים שמרכזים את הנושא ועוד.

מטרות האתר

בהמשך, יש להגדיר באופן מדויק את מטרות האתר: מה אנו רוצים שהאתר "יעשה"?

האם זה אתר מכירתי או תדמיתי או אינפורמטיבי?

האם אנו רוצים שהגולש ייבצע רכישה באתר, יפנה אלנו, ימלא פרטים בצור קש או יוריד קובץ כלשהו?

מה המסר השיווקי שאנו רוצים שיעבור לגולש כשהוא נכנס לאתר: שאנחנו הכי אמינים? הכי מיוחדים? הכי זולים? הכי מקצועיים? עם המבחר הכי גדול?

אפיון האתר

בעקבות הניתוח המקדים והגדרת המטרות והמסרים של האתר – יוגדר אפיון האתר – מהן הדרישות הטכניות והעיצוביות הראשוניות מהאתר.

ככל שהניתוח הראשוני יהיה מעמיק יותר – כך יהיה ניתן לדייק יותר באפיון.

בשלב האפיון ניתן יהיה להגדיר את דרישות העיצוב, האווירה והמורכבות העיצובית.

בשלב האפיון ניתן יהיה להגדיר אילו מודולים נדרשים באתר: האם יש צורך בגלריה, מאמרים או אולי צריך מודול תגובות או חנות מקוונת?

האפיון הראשוני בהחלט ישתנה בהמשך הדרך, אך הוא ייתן את המתווה להצעת מחיר מדויקת יותר ולתחילת העבודה.

שלח


קישורים