קידום בגוגל - היסטוריה

 

גוגל הוקמה בשנת 1998 ע"י סרגיי ברין ולארי פייג', כמנוע חיפוש שהיה הראשון שנחשב כ"לא משוחד" שלא ניתן להשפיע על תוצאות החיפוש שלו בעזרת כסף.

זאת הייתה הסיבה המרכזית שלאט לאט פרץ גוגל והפופולאריות שלו עלתה על פני מנועי החיפוש האחרים באותה תקופה.

גוגל, כמנועי חיפוש אחרים מסתמך על רובוט המכונה עכביש.

העכביש "מבקר" בכל אתר ואתר שעולה לרשת לעיתים תכופות לפי קצב העידכון שלו ורמת הפעילות שבו.

בתחילה, העיקרון של גוגל היה ניתוח הקישורים בין האתרים השונים ומכאן למידה על הסבירות שאתר מסוים יעלה בתוצאות החיפוש והציון שניתן לעמודים השונים בצורת PR (page rank).

מאז, נוספו אלגוריתמים רבים ושונים לגוגל, שמתפתח כל העת, ועוד פרמטרים רבים לניתוח אתר ולקביעת מיקומו בתוצאות החיפוש.

על פי גוגל, יש כ- 200 פרמטרים שונים אותם מנתחים בכל דף ודף.

גוגל שמורים את הפרמטרים הנ"ל בסוד, אך מאז התפתח תחום קידום האתרים בעשור האחרון, ישנם כמה פרמטרים שאנו יודעים להשתמש בהם על מנת לקדם אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל.

פרטים בקידום בגוגל – הסוד.

שלח


קישורים