שלבים בבניית אתר

 

בניית אתר הוא תהליך ארוך ומורכב אם רוצים להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

כדאי לעבור שלב-שלב ולא לדלג על אף שלב.

בעלי עסקים רבים ממהרים לבנות אתר בלי לעבור את התהליך כולו וסופו של יום, יש להם אתר אך הוא לא בהכרח משיג את מטרותיו.

"סוף מעשה במחשבה תחילה.."

  • אפיון אתר ראשוני– זהו השלב הראשוני ביותר שבא עם ההחלטה לבנות אתר. מאגד את המחשבות הראשוניות של הלקוח יחד עם חברת בניית האתרים של מה אמור להיות באתר. זהו שלב של הגדרת ציפיות.
  • הצעת מחיר – לאחר שיש אפיון ראשוני ניתן לתת ללקוח הצעת מחיר שעם אישורה ניתן להתחיל בתהליך העבודה.
  • ניתוח שיווקי של העסק
  • הגדרת מטרות האתר – בהתאם לניתוח השיווקי – מה המקום שהאתר תופס באסטרטגיה השיווקית של העסק ומה המטרה שהוא בא להשיג , למי הוא פונה, מה אנו מצפים שיקרה בעקבות עליית האתר?
  • מחקר שוק באינטרנט – מיהם המתחרים, מה הם מציעים, איפה התחרות גדולה, איך ניתן להתבלט?
  • רישום דומיין – באיזה דומיין לבחור? בחירת הדומיין שיקדם את האתר ביותר ורכישתו.
  • מחקר מילות מפתח – מהן מילות המפתח שרלוונטיות לעסק ובדיקתן באינטרנט – מה יוביל את הלקוחות המתאימים ביותר אל האתר.
  • אפיון אתר: לאחר הניתוח הראשוני - מה בעצם הולך להיות באתר? הגדרת המבנה והזרימה:

ארכיטקטורת אתר – זה השלב בו יש לאסוף את כל האינפורמציה שהצטברה עד עכשיו ולהפוך אותה ל- UI – המימשק למשתמש של האתר, שלמעשה מגדיר מה הולך להיות המבנה והשלד של האתר.

תרשים זרימה – הגדרת הזרימה באתר, מה מחבר למה ואיך מגיעים ממקום למקום. הגדרת הנוויגציה באתר שאופן שיהיה נוח לגולש ויעביר ברור את המסרים של העסק.

  • עיצוב – ארכיטקטורת האתר עוברת למעצב שממעצב את האתר בהתאם למסר ולאווירה שרוצים לייצר. סקיצות של העיצוב עוברות ללקוח עד שהעיצוב מאושר.
  • בניית אתר – בשלב זה בונים את האתר בפועל – העמודים והמודולים מולבשים על המבנה ועל העיצוב.
  • הרצת האתר – העלאת האתר בפורמט הרצה להתרשמות הלקוח ובדיקת הזרימה, זה השלב בו בעל האתר יעביר רשימת ריג'קטים לתיקון.
  • בקרת איכות – חברת בניית האתרים מריצה בדיקות לוודא שהכל עובד כשורה, שאין לינקים שבורים ואין בעיות טכניות.

העלאת האתר לאוויר – לאחר כל התיקונים ואישור בעל האתר – האתר עולה לאוויר!

שלח


קישורים